מסרים, פר סוג גוף/ארגון במדינה

מסרים, שמומלץ להכניס לתקשורת הקבועה של הממשלה וכל היחידות שלה לתושבים

המודל מבוסס CBT (ניתוח התנהגות)

  • הכרה בקושי
    • שכולנו נכיר בעובדה שבאמת קשה. שהחיים באמת קשים. שכולנו עובדים קשה. ורצים. ועמוסים. ומגיע לכולנו חיבוק הקשבה והבנה.
  • להגביר פרופורציה + די "לילל"
    • פרופורציה על בסיס העובדה שאנו זמניים פה, החיים שבריריים, והבריאות הנפשית פיזית הכי חשובה. הכרת תודה ומודה אני על הכול. והורדת טענות יללות ומרמור. לא מחכים לאסון ("סטירת לחי"), כדי להבין שהחיים קצרים ואין מה לריב עם העולם.
  • הגברת חמלה לאנשים (הכלה, קבלה) על בסיס הכרה בקושי
  • "כתף כתף לנשום עמוק" = לעצור + להזדקף ולנשום = הרגעה ושליטה עצמית
  • הגברת תחושת משמעות ושליחות של כל אדם
    • בהתבסס על זה שהוא עושה טוב לאנשים אחרים.
  • הגברת מודעות / רפלקציה (לקלוט את עצמך) ויכולת "הדלקה"/הערה עצמית 20 פעם ביום.
  • אני המוביל של החיים שלי (מוקד שליטה פנימי)
  • גוף בריא = נפש בריאה. גוף מטופל = נפש חזקה
    • להזדקף. בישיבה. בעמידה. זקוף = חזק/ה. שפוף = נפש שפופה.
    • מקלחת בוקר. תזונה בריאה מופחתת פחממות. ספורט/תנועה – קבוע.
  • הכנסת מחשבות מחזקות לעצמך (משפט חיזוק. "אמירה עצמית")
  • ניהול רוגע – יש טריקים כדי לשמור על רוגע במהלך היום
  • הגברת עידוד – עידוד ככלי להתעודד. סוגי עידוד: כל הכבוד, תודה, שיחקת אותה, איזה יופי, איש מקסים אתה, …
  • מענה למחשבות מטרידות וניהול קושי מתודי
    • כשקורה משהו "רע" – עושים תכנית עבודה ולא "מאבדים את הראש" (רגש)
  • משפחה זה מעל הכול. זוגיות חשובה כמו ילדים. להשקיע בזוגיות (חיזור, שיתוף). ילדים בני 30/40 ומעלה, מתקשרים להורים כל יום לשאול "מה נשמע".
  • חסכנות בכסף. ניהול כסף. הימנעות מחובות.
  • אפשר להיות משוחרר יותר, קליל יותר, מצחיק, ולעשות שטויות נחמדות, בנוסף להיותך רציני מקצועי וחשוב.

לממשלה, לשלטון המקומי, ולעיריות בישראל

הגברת אופטימיות מדינה, ראיית הטוב, הידבקות לטוב, הכרת תודה למדינה, ללא לשון הרע וסרה על המדינה

  • להראות כמה השגנו. כמה עשינו. כמה בזמן קצר עשינו דברים מופלאים. כמה אנו ברי מזל שיש לנו מקום. חשמל. מים. כבישים. משרדים ממשלתיים. מערכות, וכו'.
  • הכנסת גיבוש מדינה וגיבוש ציבורי כערך – אם נתיש אחד את השני לא נגיע רחוק
מה?איך?
שפור עמדה ציבורית והערכה כלפי בעלי תפקיד ציבורי: ממשלה, אנשי צבא, אנשי חינוך– קמפיין מטעם המדינה שמראה כמה קשה עובדים אנשים במדינה למען המדינה. כמה בזכותם הכול קורה.
– פק"ם: פיתוח קשר מיטבי בין הורים ומורים/גננות וסייעות בכל עיר (פרויקט ראשון בחולון)
הכלה, חמלה, קבלת האחר– קמפיין למען הכלת כל תרבות. כל אדם. שיקוף היופי השונה של התרבויות. העדות. שיקוף של כמה קשה לכולם גם ככה. כמה אין לנו מושג מה עבר על אדם.
ידע נגיש בחינם– סיכום ספרות מקצועית ביחד לניהול חיים, כישורי חיים, מצב רוח – ומתן נגישות של כל הסיכומים לאוכלוסייה באתר אינטרנט ממשלתי.
– פרסום העובדה שבספריות יש חינם נגישות למידע.
מדידה– מדידת חוסן מדינה (או כוח. drive) משנה לשנה
– מדידת מצב רוח מדינה/אושר/GNH – משנה לשנה

לראשות העיר והמועצה

מה?איך?
פרויקט עיר מתלהבת– יישום המודל במחלקות החינוך בעיר
– יישום המודל בבה"ס/מרכז ההורות של העיר
– מצ"ב (מרכז צעירים)
– עיר ללא אלימות

למשרד החינוך

מה?איך?
"כתף כתף לנשום עמוק" (לנשום)– הנשמת תלמידים בכיתות ככלי קבוע לשליטה עצמית, מיקוד, רוגע
"אני מוביל" את מה שקורה לי– "אני מוביל" קמפיין משרד החינוך שמשמעותו תמיכה בכך שילדים אחראים על מה שקורה להם
רפלקציה
דרך גוף ותרשימי זרימה של התנהגות
– הכנסת תכניות מדליקות וקלילות, שמראות כמה זה נחמד ומחזק, לנתח בעצמך את ההתנהגות שלך עצמך
– "זהירות" מילה יפה – קמפיין למען האדרת המילה זהירות ובחירת התנהגות
קול 1 קול 2 (מטה קוגניציה)– הכנסת הכלי של דיבור לעצמך/מענה למחשבות, ככלי רגיל בהתנהגות ובכישורי חיים
– הדרכת "הכנסת מחשבות" (אמירה פנימית. משפטי חיזוק עצמי) ככלי שוטף ביום יום של שעורי תלמידים ושעורי חינוך
עידוד– בשעורי חינוך ואחרים: הכנסת עידוד תלמידים את תלמידים, ככלי רגיל. שיטתי. לימוד של כ 10 שיטות עידוד. שיקוף של תועלות עידוד למעודד.
מוזיקה– לימוד שימוש במוזיקה ("אומצה אומצה" = תנועה עם מוזיקה), ככלי להתחזקות עצמית

לקופות החולים

מה?איך?
גלויית המלצות
לחוסן ומצב רוח טוב
על כל שולחן של רופא ואחות בישראל
– נגבש גלויה בגודל 10 על 15 עם רשימת טיפים לחוסן ומצב רוח
– הגלויה תודפס ותחולק חינם לכל תושבי המדינה על כל שולחן של רופא ואחות בישראל

לבתי אב בישראל, להורים

מה?איך?
זוגיות מתלהבת – בית מלהב– קמפיין מטעם המדינה, לבית קליל יותר. חיזור בני זוג. הקשבה פעילה ומוגברת. חיבוק.
– קמפיין למען פתרון אתגרי זוגיות ב"פרויקטים". בעבודה זוגית. בשיחות יעוץ.
הורות קלילה יותר לשמחת חיים של ילדים– קמפיין מטעם המדינה למען הורות שמטרתה העיקרית שמחת חיים של ילדים. ילדים עם חוסן. עם דעתנות. הורים כקואצ'רים של הילדים.

לארגונים

מה?איך?
הקטנת לחץ בארגונים– קמפיין מטעם משרד התעשייה והמסחר, וכל הארגונים המקצועיים שיש
– הכנסת נשימה מודעות וניתוח עצמי, ככלי סטנדרטי בניהול
– קמפיין למען פתרון אתגרי זוגיות ב"פרויקטים". בעבודה זוגית. בשיחות יעוץ.
נוהל ישיבת עידוד – הכנסת נהלים בארגונים של עידוד בתחילת ישיבות צוות ובסופן
ארוחת ערב משפחתית– הכנסת נהלים של "שחרור" אנשים בשעה נורמלית פעמים בשבוע לשמירה על שלום הבית וחוסן משפחתי
תזונה בריאה וספורט– קמפיינים פנים ארגוניים לתזונה בריאה
– פרויקטים של ארגונים להורדה משותפת במשקל

בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה

עמוד ראשון ושני בעיתון + מהדורת חדשות ברדיו + מהדורת חדשות בטלוויזיה

בתחילת כל חדשות – להכניס ידיעות שמחות. ידיעות אופטימיות. ידיעות חיוביות. ידיעות משמחות

להכניס את מסרי הבסיס של חוסן, עידוד, והתלהבות. כפי שמופיעים במודל.

לארגונים תומכי התמודדות בנפש: ער"ן, אנוש, ועוד

סדנאות חיזוק לצוותי העמותה

  • נקים צוותי מתנדבים שיוכשרו להעברת המודל והתאמתו למתמודדים בנפש

שת"פ פרסומי עם המדינה

  • "לכולנו קשה: נצא עם קמפיין משותף להגברת המודעות לכלים של התמודדות נפשית לכל אדם